Marketainment lever igen!

Efter några veckors datorstrul tog jag tag i taktpinnen och ringde de glada vännerna på Loopia. Fyra och en halv minut senare var Marketainment igång igen. Weltklasse!

Samtliga bidrag som är nominerade i Guldäggets filmkategori kommer ses över i helgen och ni ska få min personliga reflektion kring dem alla. Det finns en hel del ”marketainment” bland bidragen och det känns väldigt roligt med så mycket humor uppe bland nomineringarna. Den här sidan uppdateras inte lika frekvent som tidigare och det av flera anledningar jag kommer att återkomma med vid tillfälle. Säkrast är dock att hålla koll i branschmedierna och på Twitter för att se vad jag hittar på.

Ni som undrar över #Reklamtoppen (listan på de 20 bästa reklamfilmerna) kan lugna er med att den inte är bortglömd, bara saknad.

De nominerade bidragen i kategorin Film för Guldägget 2012 är:

Bidragsnamn: Mage
Byrå: Forsman & Bodenfors
Uppdragsgivare: Apoteket

Bidragsnamn: Smoothness
Byrå: Forsman & Bodenfors
Uppdragsgivare: IQ Initiativet

Bidragsnamn: Historiska felrekryteringar
Byrå: King
Uppdragsgivare: Poolia

Bidragsnamn: Hillbilly horror
Byrå: Saatchi & Saatchi
Uppdragsgivare: Elmsta 3000 Horror Fest

Bidragsnamn: Sanningen
Byrå: Forsman & Bodenfors
Uppdragsgivare: Systembolaget

Bidragsnamn: Sverige! Sverige! Sverige!
Byrå: King
Uppdragsgivare: ICA Sverige

Bidragsnamn: Knullträdet
Byrå: Le Bureau
Uppdragsgivare: Nationella Hivrådet

Bidragsnamn: Farsta forever
Byrå: King
Uppdragsgivare: Lotto – Svenska Spel

Bidragsnamn: Plötsligt händer det. På riktigt.
Byrå: Forsman & Bodenfors
Uppdragsgivare: Triss

Bidragsnamn: Ditt liv i sport
Byrå: Storåkers McCann
Uppdragsgivare: Riksgälden

Bidragsnamn: Vaggvisor
Byrå: Forsman & Bodenfors
Uppdragsgivare: IKEA Svenska Försäljning AB

Bidragsnamn: Santa
Byrå: Forsman & Bodenfors
Uppdragsgivare: UNICEF

Bidragsnamn: Aldrig Ensam
Byrå: Naked Comms
Uppdragsgivare: Röda Korset

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *