Andra projekt

Förutom Marketainment så finns det mycket som händer i min vardag. Inte bara det att jag jobbar heltid utan det finns små sidoprojekt som jag tycker om att pyssla med.

Mitt heltidsjobb har jag förmånen att ha på JJP som planner/strateg.

#hälsorapporten
Hälsa är något som intresserat mig bakvägen. Jag har nämligen aldrig varit intresserad av det men alltid hållt på med det, omedvetet helt enkelt. Fast självklart medveten om vad det är. Projektet #hälsorapporten började med att jag ville dra ner på kaffekonsumtionen och började rapportera det på Twitter. Tillsammans med en vän utvecklade vi det hela till en hashtag som samlar ett poängsystem med syftet att tänka på hur vi egentligen lever, eller mer specifikt hur hälsosamt vi lever. #hälsorapporten ser inte hälsa som bantning och vi menar faktiskt att det här är det första sättet att göra hälsa till något kul!

Du kan läsa mer om #hälsorapporten här.


Föreläsningar

Att inspirera och att utveckla människor är roligt. Och som du säkert förstått om du kikat runt lite på sidan redan så förstår du att jag tycker om sånt som är just roligt. Att ha roligt är ett sätt att må bra och en förträfflig drivkraft – därför tycker jag om att föreläsa.

Framförallt kan man dela in mina föreläsningar i två delar; en som är just inspiration och kreativitet och en som är utvecklande mer kunskapsmässigt. Den första delen har jag en förkärlek för att använda i aulor hos gymnasieskolor för att inspirera elever (och lärare) i en annars ganska stel och småtråkigt skolvardag. Det andra spåret är mer inriktat på marknadsföring och då framförallt sponsring som är ett av mina specialområden. Framförallt är det hos olika typer av nätverksträffar som sponsringsföreläsningarna brukar användas men det händer också att jag plockar fram det riktiga esset och pratar om antisponsring – eller ambush marketing som det så fint kallas. Här vill jag sticka ut hakan och påstå att jag är bäst i Europa, i alla fall tills någon annan motbevisar mig.

Sportradiokanalen
Det här är egentligen ett helt affärskoncept som jag tagit fram. Allting finns där; konceptidé, marknads- och konkurrentanalys, budget, säljpresentation, arbetsgrupp, ja jag har till och med presenterat konceptet för tänkbara annonsörer och partners som älskar idén, men jag kommer inte vidare. Inte själv.

Du kan läsa mer om Sportradiokanalen här.

Tipsarket
Från november 2010 och fram till du läser det här utvecklar jag ett matematiskt spelsystem för bland annat Stryktipset. Sports betting är ett stort intresse, liksom vetenskap, matematik och statistik – något som fick mig att fundera på om man inte kunde göra ett spelsystem som i det närmaste kunde spela av sig själv. Mycket riktigt så gick det och resultatet kilar stadigt uppåt med gröna siffror även om jag förstås väntar på 13 rätt och miljonvinsterna.

Du kan läsa mer om Tipsarket här.

Kika även in Nilsson på Bajen-tröjan som jag också ligger bakom.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *